Een van de taken van een schoolteam is het taalbeleid. Als taalcoördinator houd je je bezig met de kwaliteit van het taalonderwijs op school. Je hebt visie op taalonderwijs, bent enthousiast voor taalonderwijs en hebt er zin in om de nieuwste ontwikkelingen toe te passen in de praktijk.
Bewegen is belangrijk, niet alleen in de gymzaal maar ook op andere momenten tijdens de schooldag. Houd jij van bewegen en wil je deze liefde overbrengen op de leerlingen? Zie jij het als een uitdaging om hen in beweging te krijgen en actief te maken voor sport en spel? Dan ben jij de aangewezen persoon om je vakbekwaamheid bewegingsonderwijs te halen.
Jonge kinderen zijn geweldig om mee te werken. Hun nieuwsgierigheid en onbevangenheid in spel en in interactie is voor veel leerkrachten in de onderbouw dé reden om te kiezen voor de kleuters. Tijdens de post-hbo-opleiding Specialist Jonge Kind verdiep je je in visies op onderwijs aan het jonge kind, ontwikkel je pedagogische en didactische leerkrachtvaardigheden. En leer je alles over de ontwikkeling van kleuters. Zo word jij een specialist die jonge kinderen kan helpen groeien en bloeien.
Als specialist Hoogbegaafdheid en differentiatie kun je de schoolontwikkeling op planmatige wijze begeleiden richting hoogbegaafdheid & differentiatie. Na deze opleiding heb je als leraar, docent of leidinggevende een krachtige basis gelegd voor het ontwikkelen van onderwijs voor hoogbegaafden.
Om les te geven in de onderbouw van het vmbo-basis/kader heb je naast je pabodiploma een beperkte bevoegdheid nodig. Met de post-hbo-opleiding ‘groepsleerkracht onderbouw vmbo-b/k’ haal je die in 8 maanden tijd.
Als leerkracht weet jij als geen ander wat er in het onderwijs speelt. Vanuit de praktijk ervaar jij welke leiding nodig is en waar winst te behalen valt. Misschien heb jij al een visie op de schoolorganisatie, het management en het leiderschap. Als jouw ambities op het vlak van schoolleiderschap liggen, dan is de post-hbo-opleiding Middenmanagement een goede eerste stap.
Schoolorganisaties zijn continu in ontwikkeling. Nieuwe onderwijstechnieken, de hoge kwaliteit van het onderwijs en de wet- en regelgeving vragen om goed begeleide veranderingen en uitstekende kwaliteitszorg. De rol van de schoolleider is hierin van groot belang. Hij of zij zet de koers uit, onderzoekt wat de organisatie nodig heeft en motiveert het team om hiermee aan de slag te gaan. Kennis en vaardigheden op het gebied van transformationeel en ondernemend leiderschap zijn hierbij onmisbaar.
Schoolorganisaties zijn continue in ontwikkeling. Nieuwe onderwijstechnieken, de hoge kwaliteit van het onderwijs en wet- en regelgeving vragen om inzet en begeleiding. De rol van de schoolleider is hierin van groot belang. Hij of zij zet de koers uit, onderzoekt wat de organisatie nodig heeft en motiveert het team om hiermee aan de slag te gaan. Kennis en vaardigheden op het gebied van leiderschapsrollen, verandermanagement, teamleren en coaching zijn onmisbaar voor elke schoolleider.